Mycket har hänt! =)

Fast jag är heltids sjukskriven, så tycker jag att tiden går sååå fort. Jag vet ibland inte vart dagarna tar vägen. Det som har hänt sen sist är bla....

....vi pysslar på här hemma och för varje dag som går så trivs vi mer och mer! =) Vi har fortsatt att fixa o dona och nu har vi gjort en megabeställning från IKEA och när det är ihopmonterat o klart så är vi så gott som klara med vårt nya hem. Det känns mycket bra, för då kan jag bara ta det lugnt och njuta av den sista tiden som gravid och sedan vänta på att guldklimparna ska komma! =))

...och på tal om guldklimparna, så går det frammåt. De väger nu drygt 1400g st och mår bara bra. När vi var hos läkaren sist så kunde hon se att en av dom hade mycket hår på huvudet, hi hi. Jag börjar bli så nyfiken på hur dom ser ut och vilka dom är!! =))
Som ni själva kan räkna ut så börjar det bli tungt...ca 4,2 kg bebbar + kakor och vatten är en del att bära på. Jag har gått upp 16 kg totalt och vi gick in i vecka 30 idag. Jag har dejter i veckan med både arbetsterapeut och sjukgymnast för att se om de kan hjälpa mig med mina krämpor. Samlar mycket väska och kan gå ca 250-300 m för att sen måsta vila. Men jag ska inte klaga, jag har mått jättebra i min graviditet och jag har inte en enda bristning på magen än heller, hi hi.

Här kommer en bild, inte så fin....tog den själv nyss. =)) Alltså vecka 30 (29+0)



Men fina bilder kommer det att komma så småningom, för jag har varit till en fotograf och fotat magen!! =)) Tänkte att om det är enda gången som jag är gravid så är det en kul grej! =)
Jo, och gällande min eventuella grav.diabetes så har dom ej bestämt sig än. Jag mäter fortfarande mitt socker, men mina värden är lägre, så vi får hoppas att jag slipper insulin...*håller tummarna*

Jag har haft lite främmande också, Lizaloop med make från Hällnäs var o fika idag. Och igår hade jag besök av en arbetskamrat och hennes 18 dagars bebis Elmer. =)) Han är sååå söt! =)



Och i helgen som var så hade jag besök av min bästa Jeanette!!! Wohoooo! Vi umgick o hade mys och på lördagen så åkte jag in till stan och åt hotellfrukost med Nettan och hennes svägerska,
JAG ÄLSKAR HOTELLFRUKOST!!! =)))



Det var delar av det som hänt på sistone. Hoppas ni mår bra! Tjing tjing!!

Jo, förresten..., jag har ju ingen koll på vem eller hur många som kikar in på min blogg. Hade fått en kommentar av en gammal klasskompis, skitkul, hade ingen aning om att ryktena gick ända bort till Åsele. ;) Skriv gärna en kommentar eller bara ert namn eller vad som helst så att jag får lite bättre koll, hi hi! =)
Och tack Hanna, hoppas allt är bra med dig! Kram!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

jasså var jeanette förbi oxå det var som tusan, du får ta å hälsa henne!

Det var kul å komma och se hur ni bodde å det var ju så fint!

Postat av: Christine

Hallå Johanna!

Vad stor du har blivit, magen alltså!

Kul att följa dig/er på bloggen!

Kramar!! från "mamma" Christine

2009-12-13 @ 10:09:22
Postat av: Tessah

hur går det gumman? :)



snart jul!!!! :P kram kram

2009-12-21 @ 22:22:00
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback