Joorå, så att eh....

Ja hej hej,

Herre min je va snöigt det är ute, men vädret idag har varit helt underbart!! Snön, solen o allt...toppen!! =)
Det är mycke på jobbet nu, stök o stoj. Får prova en ny arbetsplats på mitt företag denna vecka, kul! =)

När det gäller operationen i förra veckan så har jag mått väldigt bra, inga komplikationer eller nåt, hoppas det fortsätter så.
Igår skickade jag ett mail till IVF-kliniken, så nu väntar jag med spänd förväntan på svar....tiden går, tick tack tick tack..... Men, den som väntar på nåt gott...bla bla bla, hi hi hi! =))) Man måste ju få skämta om det man genomgår också, annars skulle man ju inte palla. =))

Vill bara berätta att jag också kommer att genomgå en utredning va gällande ärftlig cancer. Så här börja det. Jag såg ett program om att tjocktarmscancer(som min mamma hade o dog av, se tidigare inlägg) kan vara ärftligt, precis som andra cancerformer kan vara. I programmet så visade dom även att med dagens teknik så kan man göra en undersökning för att se om det är cancertumörer  på gång i tarmen och i s f ta bort dom! Om det nu skulle vara så att jag har större risk att få denna vidriga sjukdom och man nu kan göra något åt det, så vad är det att fundera på. Hur som helst så pratade jag med en läkare som jag träffade på Kvinnokliniken och hon berättade för mig att på lasarettet i Umeå så fanns det ett forskarteam som forskar i just ärftlig cancer. Denna snälla läkare skickade en remiss dit och för ca 1 vecka sen så fick jag ett brev från dom!! Jag ska nu skriva ner alla i min släkt som har eller har haft cancer m.m m.m, skicka den informationen till dom och sen får jag komma dit på besök, det kommer nog att bli bra. Finns risken så ska skiten bort!!! Och är det lugnt, så är allt bara fina fisken!! =)))

Det var allt för idag! Lev o må!

   Älskade mamma........ 
.......du finns kvar i mig.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klokt av dig med den där cancerforskningsgrejen, kan aldrig vara dumt!

Ni är lika, du och din mor :)

Lycka till med allt!!

Kramen

2009-02-10 @ 19:53:15
Postat av: Lizaloop

det var jag...

Postat av: Anonym

Tur att det finns så positiva människor som du! Vad skulle jag göra utan dig kära vän???!!!



Kram på dig



Therese

2009-02-10 @ 21:30:00
Postat av: Tessah

Va stark du är gumman och att du tänker så possitivt! :)

Your the best!



kramiss saknar dig

2009-02-11 @ 20:33:48
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Tessahssah

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG! :)

2009-02-14 @ 17:44:20
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Sillan

Saknar att umgås med dig/er. Kan vi inte äta middag hos er och basta någon kväll?? Kram Sillan

2009-02-17 @ 12:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback