Längtan efter ett barn....

....har samlat mig en stund inför detta inlägg, men nu är jag redo att skriva av mig en stund.
Nästa vecka går vi in i vårt fjärde år med bebis-verkstad, åren går.... Till en början kändes det inte så farligt att säga att " vi har försökt i några år" , men nu känns tiden väldigt lång och samtidigt känns det som att vi har fastnat i tiden, oj nu blev det rörigt. Det känns som att vårat liv är i "pausläge", runt om oss händer det saker, våra vänner gifter sig, får barn(barnen hinner bli flera år), köper hus, m.m, men vi är kvar....fast....tiden står still, fast åren går......
De tre åren som ligger bakom är fyllda med otaliga mängder hormontabletter, blodprover, utredning, grav-tester med en massa minus på, långa blödningar, inget blod alls, smärta, sorg, längtan, längtan, längtan........

Ett barn......en bebis......bebben.....kotten.......trollet.......

Att känna sig otillräcklig och värdelös inför min man är nog det värsta, det är MIG det är fel på, jag vet att jag inte ska tänka så, jag vet att det inte är mitt fel att jag har PCO.....men ändå....
Jag har PCO, jag ska sluta röka, gå ner i vikt, motioner mera, äta rätt, vara glad osv osv, va duktig, va glad, förbättra dina chanser till att kunna bli gravid!!
 Hur kan det då komma sig att rejält överviktiga personer som kedjeröker, eller dricker vin till frukost kan få 70 ungar???
Jag kan känna mig så arg, frustrerad och galen ibland!!!!   Denna orättvisa!!!   Varför!!!  Varföööör!!!

Åter till min man som är den underbaraste, han kommer att bli en sån bra pappa. Vilken resa han har gjort min kära, i början vågade han inte prata om barn eller tänka sig att bli förälder, men nu.....jag kan se på honom att längtan har kommit och jag önskar inget hellre än att få bära hans barn!

Vilken resa VI har gjort tillsammans, älsklingen och jag.... Vårat förhållande har vuxit och vi har stöttat varandra till tusen.
Vi har fått en ny förståelse för varandra och lärt oss att kommunicera bättre. " Mattias, jag är kär i dig!!! =))))"

På måndag är det operation som gäller, ett litet ingrepp i livmodern som tar 30 minuter. Efter det ska förhoppningsvis alla hinder vara röjda. I början på mars kommer vi att ta kontakt med IVF-kliniken igen för att påbörja bebisproduktion med så mycket hjälp som vi bara kan få. Min magkänsla säger att det kommer att gå bra, det känns som att det är våran tur nu....
 
Längtan efter dig är oändlig, få känna din doft, se hur du sprätter med fingrar o tår....
Få bli din mamma.....
Byta dina blöjor, koka din välling....., jag vet redan nu att du är det vackraste som finns.=))
Få bli din mamma....

Längtan efter att 1 + 1 ska bli 3!


Kommentarer
Postat av: Sillan

Jag kommer ALLTID att stötta dig. Love U!!

2009-01-28 @ 10:09:28
Postat av: Lizaloop

Håller såklart alla tummar! Lycka till me operationen oxå!

Postat av: Anonym

Åh så känslosamt skrivet, jag hoppas verkligen att det kommer gå bra och att du kommer få världens sötaste bebis!

Lycka till!

Kram Jessica (folkhög)

2009-01-28 @ 16:36:56
Postat av: Jeanette

Åhhh gumman vad mitt hjärta värker för dig! Tänk om jag hade ett trollspö som jag kunde vifta med och få allt att funka... då hade jag viftat för längesen!



Jag älskar dig!

2009-01-28 @ 19:18:14
URL: http://www.wannstrom.com
Postat av: Emma R

Jag hoppas hoppas hoppas att ni snart får bli föräldrar!!! Håller tummar och tår för att er väntan inte skall bli så mycket längre, ni har ju redan väntat sååå länge!!!



Stor kram! /Emma

2009-01-28 @ 23:22:31
URL: http://emmarasmusson.blogspot.com
Postat av: Bumsan

Tack snälla ni!!! =)))

2009-01-28 @ 23:24:19
Postat av: Tessah

Ååå gumman jag snyftar mig igenom ditt inlägg.



Snart, Snart ska ni få ert pluss på stickan!

Ni kommer bli dom bästa bästaste föräldrar nånsin :)

Förstå hur älskat barn kommer att vara :P

Hoppas allt kommer gå i snabb fart nu och att ni inte behöver vänta nå längre!



KRAM gumman!!!!!

2009-01-29 @ 18:30:07
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag känner verkligen med dig och för dig! Jag och min man försökte i 1.5 år att bli gravida innan vi äntligen lyckades. Det kändes som en evighet för mig då. Idag kan jag knappt komma ihåg hur det kändes att ständigt "misslyckas".

Jag vill bara önska er all lycka till. Jag hoppas verkligen att den där lilla ängeln fastnar i dig till slut!

Massor med kramar

2009-01-30 @ 12:14:33
URL: http://mittlivmedbonan.blogg.se/
Postat av: Emma

Wow, starkt inlägg. Hoppas verkligen det går bra för er. Håller tummarna. Kram

2009-01-30 @ 12:15:51
URL: http://enligtemma.wordpress.com
Postat av: Christine

Tänker på er och håller tummarna!

Många kramar från "mamma Christine"

2009-01-30 @ 15:38:34
Postat av: Malin i Kalix =)

Jag hoppas verkligen att det är erat år detta. Thesse berättar alltid lite vad som händer, härligt att veta =) Håller tummarna och önskar er all lycka i välden =)

2009-01-31 @ 01:36:41
Postat av: Tessah

hur gick de idag gumman ????krama

2009-02-02 @ 20:49:21
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: cissi

Tänker på dig, vet själv hur de kan kännäs, och då höll vi "bara" i två år.. Har prövat alla metoder utom kalsongerna i frysen varianten.. Gjorde till slut en titthålsop för att spola upp äggledarna och de verkade göra susen.. Nummer 2 kom till på första försöket om de är en tröst, men till stor förvåning för oss.. Jag som skulle dricka vin... Kram på er och hoppas att de snart blir en liten kotte..

2009-02-23 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback