Vilken traumatisk upplevelse!!

Jo, idag har vi varit till doktorn och sköterskorna på IVF-kliniken. Undersökningen gick bra och läkaren konstaterade att operationen och läkningsprocessen var mycket lyckad!! Bra! Vidare skrev han en himla massa recept och berättade för oss om hur behandlingen kommer att gå till. Det skall hormonstimuleras fram en ägglossning! När jag lyssnade på hur han pratade om äggets mognad och tillväxt så börjar man förstå...., fast man inte fattar nåt egentligen, hur sjukt duktiga dom är, doktorer o sånna alltså. =))) ...han fortsätter berätta, -och när ägget är ca 18-20 mm stort då tar du en spruta som ger ägglossning. Varpå jag frågar - är det helt hundra att man får ägglossning då? Han svarar helt sonika - ja.  Helt otroligt alltså!!

Läkaren slussade oss vidare till sköterskan som fick ge oss kunskap i sprutteknik...., till en början var det väl rätt lugnt. Sen säger hon - då kan du prova sticka nu.    VA!!!??? Jag...sticka mig själv.....NU!!!???? Gah, jävelberg också, var inte riktigt beredd på detta.... Svettningar o tårar, ångest o frustration.... Efter mycket velande så tog jag tjuren vid hornen och stack in den!!!! Oj, va stolt jag är över mig själv, jag klara det!! =)) Och det gjorde faktiskt inte ont, men bara grejjen är helt tokig, jag ska alltså hålla på o sticka mig själv varje dag i ca 17 dagar, men det är det värt sjuttiohundra tusen gånger om om resultatet blir som det är tänkt!!! =))

Vi kommer att påbörja behandlingen om några veckor, men för att det inte skall ställas för mycket konstiga frågor här och för att det inte skall bli nån press när vi kommer till den dagen då det skall gravtestas, så kommer jag ej att skriva specifika datum här. =))) Lite spänning måste det ju finnas kvar! =))

När vi var klara gick vi till apoteket och det visade sig att en himla massa recept skulle kosta oss nästan 15oo kr. Jag och maken belönade oss själva med en lunch på kinaresturang och för att fira att det snart sätter igång, mumma!



Dagen hade mer att erbjuda, wohoooo, nämligen helkroppsmassage lyx!!! Så nu sitter jag här och hela jag luktar vanilj, hi hi, det var doften jag valde till massagen som för övrigt var helt toppen!!

Imorgon åker maken till fjällen och min kära far kommer och hämtar vovvarna, så för mig blir det allt annat än lugnt i helgen, jag ska passa på att städa o grejja och ränna runt o hälsa på folk m.m!! Vet ej om jag kommer att hinna blogga mer i veckan, men snart så....

Ha de bäst o kramas mest!! =)))

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Spännande, nu är det bara att vänta å hålla tummarna då!

Ha nu så jättetrevligt i fjällen!

Dina vovvar får nog se både Frodo och Lucas hundar JEzzie och Linus, för de kommer flyttenes hit på fredag, å de blir ju grannar :)

Postat av: Tessah

Gud va spännande! :P håller tummar och tår för er gumman det vet du! ;)



Va duktig du är som tog sprutan.

Det kommer gå finemang det där då du får in rutinen sen :P



krams!!!!

2009-03-11 @ 11:16:26
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Sillan

Du är jätteduktig. Min bästaste syster ;-) Om du har tid o ork får du gärna komma förbi när Matte är borta eller så kan jag komma till dig.

Kramen

2009-03-12 @ 11:40:38
Postat av: Jessica

Åh va du är modig och att du skriver om det här så folk får läsa om er resa.

Längtar att få läsa fortsättningen!

=)

2009-03-13 @ 10:23:03
Postat av: Tessah

Tack gumman!:)

Hurru uppdatera ditt liv nu ;)



el så kanske jag slår en pling i kväll ist :P



KRAM

2009-03-16 @ 15:08:45
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback