Uppdatera mera...

...är nog vad ni där ute tycker, och jag kan inte annat än att hålla med so here we go.

Flytten och vårat nya radhus:
Allt har gått så bra. Lite strul med internet, garage m.m, men i det stora hela har allt flytit på bra. Jag växer så det knakar, så min del i stök o städning blir bara mindre och mindre. Jag pysslar på så gott det går, men det är frustrerande att inte kunna göra det man vill. Men det börjar bli sååå fint här hemma, det känns som att vi kommer att trivas så bra! =)) Jag har köpt busskort och börjat åka lokaltrafik, det är kul. Det är skönt att bara ha 3 min gångväg till vårat lilla ICA här i Röbäck! =) Det finns mycket positiva och bra saker med att bo här, trots att vi saknar vårt hus.... =)
Ni kommer att få se lite bilder, men jag kan redan nu be om ursäkt för att jag är så kass på att komma ihåg att ta före-bilder. Vi har målat, tapetserat o donat och här kommer några smakprov.

   

Vi målade om stor-toan, och här finns en före-bild.. =) Hittade roliga saker på Lagerhaus och har handlat lite andra saker till mitt hemma-spa. Jag är så glad att vi har badkar nu!!! =)) Saknas bara lite detaljer som badrumsmatta och nya handukar o lite sånt.

   

Vi har bommat igen en dörr som satt mellan köket och vardagsrummet, i vardagsrummet har vi tapetserat en fondvägg. I köket ska vi oxå tapetsera och köpa mera skåpar. Det var första gången som vi tapetserade, och det gick bara bra, vi är kärare än nånsin! ;) För den som är uppmärksam så ser ni en färgskillnad på tapeten på sista bilden. Ja, jag har ringt och skällt ut dom och ska få åka och köpa nån tröstvara. Dom har sålt tapeter till oss från olika färgbad, det syntes ju som inte förrän det var klart och vem orkar göra om allt....!? Skit oxå! Men det är inget man tänker på direkt.

Nu ska jag äta lunch, återkommer med del 2. =)))

Kommentarer
Postat av: Josefin "Förtjust" på FL

Vad snyggt ni gjort! Bra jobbat med tanke på ditt tillstånd. Förstår att det måste vara frustrerande att vara nyflyttad och samtidigt inte kunna fixa så mycket man skulle vilja i nya lyan. Tur det var över ett år sen vi flyttade och det mesta är fixat.



Vi har samma svarta fondtapet bakom vår TV, fast den randiga istället för den vågiga i samma serie. Vi stod jättelänge och valde mellan dom två. Det är ju riktigt häftigt med svart/mörkgrå fondvägg bakom en TV.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback