Härliga tider!

Nu mina vänner börjar det kännas som normal läge igen. Efter flera veckors boende uppe på Barn 4 på sjukhuset och några dagar hemma på permision, så är vi nu utskrivna och hemma på riktigt. Det är såå skönt!
För att dra en kort sammanfattning av vad som har hänt sedan sista dagen med magen så är det som följer:

Vi skrev in oss på förlossningen måndagen den 18 januari och väntade med spänning på dagen D. Dagen D började redan kl 6 med förberedelser inför snittet, det var kanyler och emlakräm och kateter m.m m.m som skulle fixas innan det var dax. Jag kände mig ganska nervös, men samtidigt väldigt lugn. Jag hade önskat vilka 2 läkare som skulle utföra snittet och även vilken barnmorska som skulle finnas med från förlossningen, det var skönt med människor som man hade skapat en relation till och fått förtroende för. Narkosteamet med doktor Siv i spetsen var helt underbara och väldigt kompetenta.
Med på förlossningsdagen var även Mattias mamma och min Susanne.

   

Att jag som är så rädd för sjukhus o allt det innebär skulle kunna säga efteråt att detta var en positiv upplevelse, det hade jag aldrig i min vildaste fantasi trott. Ett stort tack och en eloge till alla som medverkade till att våra 3 älsklingar kom till världen och att vi alla 4 plus pappan mådde så bra! =)

Efter förlossningen så åkte barnen direkt upp på Barn 4 för omvårdnand, Mattias följde med bebisarna och hjälpte till med vägning och mätning. Efter att jag blivit ihopsydd så träffades vi på förlossningssalen för att sedan åka upp och träffa bebbarna och sedan åka för att bo några nätter på BB. Att bo på BB och ha barnen på Barn 4 var inte alls kul, det kändes som att det var jättelångt mellan oss...tur att det bara var 2 nätter.

   

Första gången jag får hålla mina barn, först Rasmus sen Lova och sist Oliver! =) Lova behövde lite andningshjälp via Cpap första dygnet.

Jag mådde inte så bra första veckan efter snittet, högt blodtryck och ont, öm och svag. Men sakta men säkert blev det bättre, och att komma tillbaka till livet efter en trilling graviditet och ett kejsarsnitt känns som att bli född på nytt, hi hi. Jag mår så otroligt bra nu och att ha blivit förälder till de 3 vackraste barn som finns gör inte saken sämre, total lycka! =))
Vi blev alltså boende på sjukhuset i ca 2 veckor, men det kändes mycket längre. Att leva i den bubblan var väldigt påfrestande, vi bodde i ett så kallat föräldrarum medans barnen låg på en sal inne på avdelningen 2 minuter bort. Men det positiva är allt vi har fått lära oss under dessa veckor, alla proffstips vi har fått m.m. En bra start som förälder tror jag. Och jag är väldigt tacksam att vi gick så långt som vi gjorde i graviditeten, att bebisarna mådde bra och var stora och fina.

   

Nu har vi varit hemma i drygt en vecka och utskrivna sedan i onsdags, och som sagt så är det så härligt. Att få vara hemma och skapa egna rutiner och pröva vingarna som trilling förälder är oerhört spännande. Barnen är väldigt snälla och vi trivs så bra! =) Det är bråda dagar med matning var tredje timme och massa annat som ska göras o fixas, blöjor i massor som ska bytas m.m m.m
Idag hade vi hembesök av BVC som vägde kidsen, och dom närmar sig 3 kilos klassen med stormsteg. =)

Nu orkar jag inte skriva mer, ställ gärna frågor om det är något ni undrar över.

Hoppas ni får en härlig helg, för det ska vi ha! Kramar Bums! =)

P.s Jag vill passa på att tacka för alla gratulationer igen som har kommit från olika håll och kanter. Det är svårt att ha tid och hinna höra av sig tillbaka, men ni ska veta att jag tänker på er och vi hörs nog snart! =)

Avslutar med lite bilder. =))

     

                  Lova                                      Rasmus                      Oliver



Kommentarer
Postat av: Lizaloop

ja men snacka om att det blev fullt hus på en gång!

Ska bli jättekul att träffa er snart :)

Postat av: Josefin

Jag tycker det känns som nyss du skulle fara och göra snittet och "redan" har ni fått komma hem allihop. Vad underbart! Jag gissar att du fick se andra för tidigt födda när ni var på barn 4 som var betydligt mindre än era som gjorde att era kändes stora. Jag tycker du gick imponerande långt för att bära på tre.

Hoppas allt går bra i fortsättningen också. Lilla Lova ser ut att vara väldigt lik pappa. Så söt bild på dom.

2010-02-13 @ 01:21:52
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Tatja

Det låter som ni mår bra allesammans. Kram på er.

2010-02-13 @ 11:35:59
Postat av: Sandra

Hej! Kul att det gått bra. Slippa vara på sjukan länge. och kul att de växer så det knakar. Sköt om er.

2010-02-13 @ 19:20:30
URL: http://heltvanligmorsa.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Underbart gumman att ni e hemma igen , dom e så fina <3 kram

2010-02-14 @ 11:31:38
URL: http://trillingmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback