Att vara trillingförälder är underbart, punkt!

Jag och Rasmus är vakna och de andra ligger o sover. Jag tycker om morgnarna jättemycket, allt är så lugnt o barnen är oftast på strålande humör. =)

Igår var vi till Nordmaling och handlade lite. Det var flera som kom fram o tittade och ville prata om barnen. Flera sa: Oj, trillingar men oj va jobbigt det måste vara... Svaret är NEJ! Och jag gillar inte när folk är så negativa! Ja, det är 3 st bebisar! Ja, det är fler blöjor att byta, munnar att mätta, små personligheter att hjälpa och utveckla osv! Det är mer jobb, men det är inte "jobbigt" bara för att det är trillingar! Våra barn har varit friska och glada i 5 månader nu. Vi har inte haft en sömnlös natt, utan sover 6-8 timmar varje natt. Barnen är väldigt snälla och gör vår tillvaro rolig och härlig, men ja, väldigt intensiv också. Människan är väldigt anpassningsbar, och det är nog lika "jobbigt" för mig att ha 3 barn som det kan vara för en annan att ha 1.
Den som har en bebis kan ju tänka på hur mycket ni älskar er bebis och blir varm i hjärtat när ni hör hur den jollrar o skrattar. Hur man bara kan titta på bebisen medans den sover och förundras över att man har skapat något så vackert. Kärleken och omsorgen till det lilla knytet är oändligt.
Det har jag gånger 3!
Att vara trillingförälder är intensivt, och det kommer säkert att komma dagar då jag bara vill lägga mig ner o dra täcket över huvudet, men vem har inte sånna dagar.
Att vara trillingförälder är underbart, punkt!

Nu är Lova också vaken, bara 2 kvar då. =)))
Nu till något annat, igår blev jag moster!=)) För fjärde gången dessutom, till en liten tjej. Så kul för kidsen att få en lite kusin i samma ålder! =))
Idag blir barnen 5 månader! Wohooo! Det kommer ett till inlägg om nån dag där jag presenterar vår vardag lite närmare, efter önskemål från en läsare. =))
Ha nu en bra dag och en fortsatt trevlig helg! Detta är ju en historisk dag! =)


Jag o Lova igen! Hi, hi!=))
Psss, nu är hela familjen uppe, så nu ska vi mysa hela dan! =)

Kommentarer
Postat av: lizaloop

Säga vad man säga vill, men nog gör ni ett bra jobb!!

Ha en underbar dag och grattis till kidsen på 5 månadersdagen!

Det riktigt jobbiga kommer nog om sisådär en 12-13 år! ;)

Postat av: Parisa

Stå på dig! Jag får redan höra hur jobbig det kommer att bli med 3 flickor, och hur jobbigare det kommer att bli i tonåren... jag håller med dig om ALLT du skrev i inlägget, för att jag just har en flicka på 3 år och 5 mån, det är jobbigt med alla negativa reaktioner, när man själv försöker tänka positivt och att man är unik, för hur många får trillingar ;)

Kramar på Er hela familjen :)

2010-06-19 @ 11:06:59
Postat av: jenny

Har följt er ett tag nu men inte skrivit nånting. Tänkte att jag ger mig till känna nu:-)



Har själv tvillingar på 9 månader och bor ca 3 mil från Umeå.



Känner så igen det där negativa som kommer från folk som inte har en aning om vad de pratar om. Vi har som ni väldigt snälla barn och har inte än haft en vaken natt.Håller med dig i allt du skriver och det är precis så det är för oss också.

Kanske kan det också ligga lite i att om man haft svårt att bli gravid och fått kämpa för att få barn så tycker man kanske att det är lite lättare. Man är så glad för sina underverk att man inte gnäller för minsta lilla och tycker allt är jobbigt:-)

Kram på dig och din familj. De är så söta dina småttingar.

2010-07-01 @ 09:42:53
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback