Trillingparty! =)

Det är så mycket som jag vill skriva om, men jag känner att jag får ta o dela upp det lite så att det inte blir så snurrigt. =)

Vi har ju haft party för barnen, så jag börjar med att berätta om det. Somliga vill kalla det för namngivningsceremoni, men jag kallar det för "Välkommen till världen-party". =))) Hursomhelst så har vi ju inte döpt våra barn, jag tycker personligen att det är ett val dom får göra själva när dom blir större. Varken jag eller maken är religösa heller så det här passade oss bäst. =)

Festen var mycket lyckad! Lite nervöst måste jag erkänna att det var, jag läste en dikt o grät en skvätt och berättade lite om barnen och namnen vi valt.  Det kom ca 60 gäster bestående av släkt o vänner. Vi minglade, myste och fikade gott. Det bjöds på smörgåstårta och fikabröd i form av kolakakor, hallonmums o morotskaka m.m

Barnen fick en massa presenter och det tackar vi för, men även jag och M fick en present, nämligen en barnfri kväll med bio. Det ska bli mysigt att göra något bara vi, det var ju ett tag sen sist. =)

Här nedan ser ni lite av det som barnen fick! =))



Barnen hade fått lite nya finkläder dagen till ära och dessutom sina första småskor att ta på sig.
Hi, hi, tycker att det är så fränt ju! =)



Lyckades inte ta någon bild enbart på barnen, men här kommer en fin bild på kidsen och deras farmor!



Lokalen var pyntad med liljekonvaljer som barnens farmor hade plockat, det luktade helt underbart. Jag tog och gjorde fint på köksbordet hemma efter festen, det är inte ofta man har ett sånt här fint centerpiece. =))



Dagen var som sagt väldigt lyckad och vi är väldigt glada och tacksamma till alla som kom och gjorde denna dagen till den bästa för våra små!
Vi saknade barnens farbror Oscar och hans Ellinor, men han gjorde en bragd o sprang Stockholm Maraton på kanontiden 3,35 så han är ursäktad. ;) Heja heja! =))

Avslutar med en bild på värdparet och dikten som jag läste. Kram Bumsis! =)



Lyckans minut
Av: Erik Lindorm
 
Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick ,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan en prick ?
*
Vad är det för tid , vad är det för år ,
vem är jag , vad bär jag för namn ?
Du skrattande knyte med solblekt hår ,
hur fick jag dig i min famn ?
*
Jag lever , jag lever ! På jorden jag står .
Var har jag varit förut ?
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilka fina presenter! Vi har namngivningsceremoni nnästa lördag i samband med vårt bröllop. Det bli också omkring 60 gäster.

Postat av: Parisa

Va mysigt festen verkar ha varit, är imponerad av att du har såå mycket energi och hittar på så mycket.

Nu är jag i vecka 30 och jag vill bara att flickorna ska komma ut nu ;)börjar känna mig tung nu :(

Ha det så bra!



Kramar

2010-06-09 @ 11:16:26
Postat av: Sandra

Hej!

Ni verkar ha haft en super bra dag. Och va fina presenter barnen fått. Tre gå vagnar, oj va kul de kommer att ha med dem. Gå-vagns-race. :)



Kram

2010-06-09 @ 21:55:51
URL: http://www.heltvanligmorsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback