4 månader!



Idag blir våra älsklingar 4 månader! =)) Det känns så kul! Vi har firat idag med att dom har fått smaka på frukt-mellis. Det var inte så särskilt poppis, men inte heller jättedåligt....lite blandade känslor om man säger så.
Men det är himla kul, nu ska här lagas barnmat! =) Vi har tänkt att så mycket vi kan göra egen mat till barnen. Så nu börjas det med smakportioner. Jag köpte gröt idag också, så det ska vi prova snart me.

Här provas det för första gången! =))

Oliver!





Lova!





Rasmus!





Jag var som sagt o handlade lite idag, köpte även lite sommarkläder till barnen. Jag blir lite sur över att det inte finns så praktiska kläder åt tjejer. Det finns mest kläder åt flickor men allt ska va så himla tutti-nuttigt. Jag vill kunna ha praktiska fina kläder åt min dotter! Ska de va så svårt!? =))
Köpte ändå väldigt snygga kläder till alla 3!

Nu till något helt annat, jag har beslutat mig för att sluta amma. Det har tjorvat lite på slutet och nu i o m att dom kommer att börja äta mer o mer annan mat så känns det helt rätt. Jag gav mina 3 barn bröstmjölk i 4 månader och jag har fått amma ett av mina barn, så jag är nöjd med det. Nu är amningskapitlet i våra liv slut och framförallt jag behöver inte pumpa mer!! Wohooo!

Slutligen så vill jag bara säga hur glad jag är över dom 4 senaste månaderna som har varit fyllda av vår familj. Våran bästaste familj med världens härligaste barn. Jag är så tacksam och känner mig så rik som har fått äran att bli mamma till dessa 3.  =))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så söta de är...

Jag köper vanliga kläder (kill) kläder till samira, tycker klänningar är söta men så opraktiska, sen är jag faktiskt redan less på rosa.



Kram på er från jessica(folkhög)

2010-05-19 @ 20:11:34
Postat av: Josefin

Vad skönt att du äntligen tagit beslutet att sluta amma. Det är precis som du säger. Du har varit duktig som gett dom bröstmjölk i fyra månader. Det är inte illa. Helt rätt att du ser på det positivt!Min amning har äntligen börjat gå bra. Har haft sårig bröstvårta ända sedan påsk fram till nu och ätit penicilling och provat både det ena och andra. Nu känns det äntligen lite smidigt och amma så jag tänker nog ändå forsätta till 6 månadersdagen om det nu inte börjar tjorva igen.

Postat av: Sandra

Du ha varit duktig och ammat tre, vet ungefär hur det kan vara. Men som sagt så vid 4 mån kan man ju börja smått med mat. Blir kul och se vad de gilla och inte. Barngröten i äpple va poppis hos oss, men oj så kladdigt de är. När man ha matat så har man det överallt. :) Va ha de för storlek på kläder nu??

Kram Sandra

2010-05-19 @ 22:13:05
URL: http://www.heltvanligmorsa.blogspot.com
Postat av: Parisa

Va söta älsklingar ;) Första smakportionerna är en upplevelse, hihih

Va stolt över dig själv som har orkat och kunnat amma 3 barn, det är långt ifrån alla kvinnor som vill eller kan.



Ha nu en mysig dag!



Kram

2010-05-20 @ 13:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback