Hänt i veckan!

Mat, jag älskar mat! Och jag tycker även om att fota mat, hi hi! I veckan har det blivit en del god mat. Om jag fick bli vad jag ville när jag blir stor så skulle jag bli hotellfrukost-testare. Jobba åt nån mattidning och åka runt i Sverige, gärna utomlands också, för att betygsätta hotellfrukostar. Frukost är den måltid jag gillar allra mest! =)

Vi gjorde en liten spontanutflykt till stan idag. Det var så fint väder så vi promenerade in, det tog ungefär en timme o varmt o skönt var det i det vackra vädret. Så när vi kom in till torget så tog vi årets första mjukglass, det var jättegott! Vi tog bussen hem för vi ville inte riskera världskrig då det började närma sig matdax för barnen.




Gällande kidsen, så har vi haft det lite körigt på matfronten. Det är som att dom inte vill äta o nästa sekund är dom vrålhungriga och när maten då kommer ja då vill dom inte ha....så matstunderna numera är inte så roliga. Men jag tror att det är en övergångsfas till större måltider och fler timmar mellan målen som är på gång. Vi ser fram emot att dom snart blir 4 månader och då kan vi börja med välling, gröt och smakportioner. Det ska bli så spännande.
Vi försöker även hinna med träning varje dag. Att ligga på mage, rulla till rygg, hålla huvudet upp och även att hålla i saker. Vi har börjat testa med deras mjuka skallra och det går ganska bra, Oliver är den som gillar mest att hålla i sin giraffskallra. =) Lova har fått bada flera gånger extra i veckan, för hon är så duktig på att spy ner sig...hon kan göra av med många klädesplagg på en dag. Och på morgnarna eller kvällarna så har vi pyjamasmys i myshörnan, det gillas! =)



Imorgon blir det en promenad bort till travet för där är det nån utförsäljning av nåt slag. På lördag ska jag till Holmsund på lunch och maken ska iväg på grabbkväll. Dom andra dagarna som är kvar på denna vecka får vi ju se vad som händer, det kommer ju att bli kanonväder så det kanske bli lite solning och häng på altanen. =)

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Meeen sååå helt otroligt söta bäbbar!

Du måste vara tokstolt.

Galet Grattis!

Postat av: Anonym

Va kul att Ni hinner hitta på så mycket hela familjen :) O så stora barnen har blivit. Hur gör Ni när ni är ute längre tider? Tar Ni med mjölk m.m. Skötväskan måste vara fullpackad ;) hihihih



Kramar!

2010-05-13 @ 14:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback