Sol o sommarvibbar!

Åh, så härligt det var ute idag! Riktiga sommarkänslor började pyra fram! =) Idag blir det en ganska lugn dag, massa mys o kaffe på altanen o senare film. Igår hade vi besök av familjen Spetz, det var en jättetrevlig kväll! Vi åt tacopaj och till efterrätt blev det morotskaka. Jag älskar morotskaka och tänkte att jag prövar att göra en helt enkelt. Som jag tidigare erkänt så är ju inte bakning min starka sida....men den blev sååå god! Världens godaste morotskaka och jag är så stolt över mig själv! =)



Här kommer recept på tacopaj, för alla gör olika och det är kul att höra.

Gör en vanlig pajdeg på smör, mjöl, salt o vatten. Baka ut i form.
Stek köttfärs o krydda med tacokrydda, ganska starkt.
Hacka tomater o pepperoni.
Blanda creme fraiche, majonäs, riven ost och krydda med vitpeppar.

Förgrädda pajen. Häll ner köttfärsen. Lägg på tamaterna o pepperonin och avsluta med att bre på geggan. =) Grädda i 15 min 200 grader. Mums!

Jag säger inte si mycket av det o så mycket av det, för jag tycker att det är bättre att höfta och ta mer av det man tycker om. Smaken är som baken! =)



Barnen har börjat komma in i ganska bra rytmer över hela dygnet. Vi gör morgon nån gång vid 7-8 tiden och efter det så roar dom sig med babygym, babysitter eller sångstund m.m, det kan hända att dom somnar en liten skvätt. Vid 12-13 tiden går vi ut på promenad och sen fortsätter dom oftast sova på altanen fram till ca 15. Efter det så håller vi igång mer eller mindre fram till ca 20.00 då märks det att dom blir trötta o griniga och vi påbörjar nattningen. Jag hoppas att vi kan försöka hålla fast vid detta för det känns riktigt bra. Nätterna funkar ju som jag sagt tidigare väldigt bra.
Det är så roligt att få se hur barnen utvecklas dag för dag!

Imorgon ska jag ta med mig ett utav barnen och åka på barnkalas, det blir kul! =))

Hoppas eran helg är toppen! Ses!

Tycker att den här bilden är helt underbar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback