Long time no blogg!

Det var ju inte meningen att det skulle bli så här...men nu blev det så,
ett nästan 2 månader långt uppehåll.
Hoppas att ni har haft det bra så länge! =)
Otroligt mycket har hänt och samtidigt ingenting, det låter väl normalt. =)))
Ska försöka ge er en resumé:
Rasmus, Lova och Oliver är nu snart 15 månader gamla.
Alla 3 kan gå och springa men än så länge kan bara 2 klättra. =))
Dom pratar o pekar o sjunger mycket. Det har skett stor utveckling på förståelsefronten.
Dom har ätit och sovit bra men varit sjuka i 2 veckor då vi blev drabbade av förkylning och magsjuka samtidigt. =( Dom envisas dock fortfarande med att vakna och vill stiga upp halv fem på morgonen, vilket är liiiite väl tidigt tycker mamman. Dom har också börjat testa mig en hel del....och jag kan ju bara konstatera att dom överbemannar mig.
Barnen har även varit på Busplaneten, ÖF och gjort premiär ute i stövlar och galonisar, det har varit väldigt uppskattat och spännande. =)

Min kära make har fått ett nytt jobb och håller på att ta CE-kort, lastbil med släp. Detta har ju inneburit en del förändringar här hemma. Han jobbar ibland på annan ort och är då borta i 3 dygn, vilket innebär lite mera jobb för min del och ingen som stöttar/avlöser i hemmet/med barnen. Jag var nervös i början, men det har faktiskt gått väldigt bra och det positiva är ju att han då är hemma 4 dygn med familjen. =)

Jag själv har mått ganska hyffsat senaste månaderna, men har även haft några djupa svackor. Fysiskt så har jag tagit tag i mig själv och tränar numera och äter bra, har gått ner 8 kg sen 1 feb och kämpar vidare neråt. 5 kg ska bort till trivselvikt och ytterligare 5 till drömvikt, så vi får se vart det bär. =) Jag har morgongympa tillsammans med barnen kl 7 varje morgon, riktigt roligt! Psykiskt så har jag varit så fruktansvärt spyless på att bara vara hemma och inte kunna ta mig ut mer.... Känns som att jag är fängslad här hemma... Men nu när våren kommer så ska jag o barnen blomma ut och ta oss för en massa roligheter. Jag har bestämt mig för att investera i ett cykelkitt åt oss, cykel + vagn + barnsadel, toppen! Då kommer vi att kunna susa fram runt Umeå i sommar! =))
Och nu i helgen så ska jag tillsammans med en vän åka till
Källan Spa och få njuta o koppla av och när jag kommer hem på lördag så svidar jag om o drar på fackfest med jobbet, najs! Så i skrivande stund så är jag väldigt glad o peppad! =))

Det kommer att komma mera återblickar, men det får räcka nu för ikväll!

Ha det gott! Kram J <3



Roligt 1-års firande med bästa C! =))



Lova i turban, hi hi!



Styra runt saker/varandra är fortfarande en hit!



Leka med pappa är skoj!



Vi har även haft fint besök av trillingarna från Kvarnsvedjan! =)

På återseende! =))


Kommentarer
Postat av: lizaloop

Du är fantastiskt duktig Bumsan, det vet du!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback