Underbara ungar!

Inte för att skryta, men jag tror att mina 3 barn är dom  underbaraste ungar någonsin! =))
Så tycker ju alla föräldrar om sina barn antar och hoppas jag. Det är mycket trevliga dagar med barnen numera, det är så kul när dom blir lite större och man får mer kontakt. Visst grinas det ibland och bråkas en del, men jag väljer att se det roliga och fram för allt kärleken.


Rasmus och Lova pussas lite, pussas gör vi ofta! =)

Vi började ju med nya rutiner före jul och jag tycker att det funkar väldigt bra.
Så här såg det ut innan:
06.30 Välling
Vila 45 minuter 
10.00 Gröt-lunch
Vila 3 timmar
13.30 Mellis
16.30 Middag
19.00 Kvälls-välling

Och nu ser det ut så här:
05.30 Välling
08.00 Frukost med hela familjen, Juice, smörgås, frukt m.m
Vila ca 1 timma
11.00 Gröt-lunch
Vila ca 2 timmar
15.00 Middag
17.00 Middag med familjen, barnen sitter med och får smörgås, frukt m.m
19.00 Kvälls-välling

Dagarna flyter på bättre och känns inte lika långa på något sätt trots att jag har barn som inte verkar behöva så mycket sömn och är väldigt morgonpigga. Dessutom är det trevligt att vi sitter tillsammans hela familjen vid bordet kl 8 och 17 trots att barnen inte än äter sina mål själva än utan får plockmat ist. Det blev också 6 mattillfällen istf 5 vilket jag tycker är bra. =)

I natt har alla 3 sovit hela natten!! Det är helt underbart och jag hoppas att det kommer att ske oftare framöver. Jag fick alltså sova 6 ½ timme ostört! Wow!

Lova har klippt sig också. =))
En väldigt dålig före och efterbild, men hon blev så fin i sin nya lugg och ser äldre ut också. =))


Båda pojkarna har börjat gå mer och mer också. Rasmus vill, vill, vill så gärna gå men är väldigt stappligt och han kan ju inte resa sig själv vilket försvårar det hela. Men förra veckan så kom det faktiskt tårar av lycka och stolthet när Rasmus släppte mig och knatade iväg, han har ju kämpat så mycket och jag kunde se hur stolt och glad han var! =)) Oliver kan och är väldigt duktig men inte så intresserad, han tycker att han tar sig fram bra som det är.



Oliver får avsluta inlägget denna gång, kram på er! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback