Bara en liten stund till...

....behöver jag hålla bebbarna i magen. 10 dagar tills det nya året och det ska vi nog klara, vecka 34 är ur medicinsk synpunkt ett bra mål för då slipper vi kortison för lungorna, och det ska vi klara. Jag älskar att vara gravid och jag tycker väldigt mycke om min mage och känner mig vacker som kvinna..., men snart orkar jag nog inte så länge till. Bebbarna väger nu ca 1800 g styck, dvs 5,4 kg tillsammans, dom växer så det knakar. Fortsätter dom i denna takt så är vi uppe i 6,6 kg bebbe om 2 veckor när vi ska på nästa ultraljud, så vi får se. Men dom är sååå duktiga mina små, det skiljer ju bara ca 40 g mellan den minsta o den största, och det är ju ingenting! =))
Jag har hunnit med o varit sjuk oxå, haft både förkylning och magsjuka, det var inte kul, men bra är att man blir frisk efteråt. =) Resultat från arbetsterapeut och sjukgymnast blev iaf stödskenor till handlederna och stödbälte om jag ska ut o gå, hoppas det hjälper. =)
I övrigt på bebisfronten så har vi varit uppe på förlossningen och Barn4(neontal/prematur) på besök och det var hur bra som helst. Det bästa var Barn4 där vi fick träffa en barnmorska som berättade en massa och sen fick vi även chans att besöka ett par tvilling-tjejer som var för tidigt födda. Det var helt fantastiskt! Små små tjejer som vägde 1400 g låg där, det var så häftigt så jag började grina. Att föreställa sig att det ligger 3 sånna i mig........!? Allt blev så verkligt, men det var samtidigt väldigt skönt att se att dom mådde bra. Besöket var väldigt nyttigt och både jag o Matte känner oss mycket lugnare nu efteråt.
Det börjar ju bli lite nervöst inför nedkomsten....nu har jag ju full koll på vart dom är om jag säger så, men hur gör man sen...!? =))

Lite grejjer från IKEA har kommit:

 Mattan i barnrummet!  Barnens taklampa!

Sen har vi ju byggt ett skötbord till stortoan, det blev sååå fiiint!



Vi kommer nog att köpa en till skötmadrass så att vi kan byta på flera samtidigt! =)

Nästa lass från IKEA kommer den 28:e, så då vet vi vad vi gör, och sen är ju allt så gott som klart, tjohooo!!! =))

Idag har jag haft frukost främmande av Therese o Wilda, eller Trollan som jag kallar henne, tsss! =)

 Sötaste Trollan!

Här kommer magen, nu börjar huden ta slut... Imorgon går vi in i vecka 32 (31+0)

  

Tjo hopp, o ha det bäst! Kram! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback