Vår nya vardag...

...jag får en hel del frågor om hur det går för oss. Om barnen är snälla och om vi får sova nåt o s v. Så jag tänkte berätta lite om vår vardag.
Barnen äter var tredje timme och kommer att göra det ett tag till och det beror på att dom var för tidigt födda och därför måste vi vara extra noga med att hålla dessa tider. En matstund kan ta allt från 40 min till 1 ½ timme beroendes på om barnen är sugna på att äta eller har lust att bajsa mitt i maten eller något annat inträffar. När allt går smidigt så är det inga problem för mig eller Mattias att ta e3n matning själv, det har vi gjort några gånger så att den andra får sova lite extra. Barnen är väldigt snälla, när vi matar var sin bebis och en får vänta, så är oftast den som väntar väldigt tålmodig tills det blir den tur. Vi byter mellan 25-30 st blöjor per dag som det ser ut just nu, och därför är det något som vi behöver mycket av. =))



Mer som händer på veckobasis är att vi har en baddag i veckan, det är något som barnen älskar. Alla 3 njuter sååå av att få bada en stund i det varma vattnet. =)

 Lova är totalt avslappnad och njuter av sitt bad! =)

BVC är snälla och kommer hem till oss för vägning och mätning, och i fredags när dom fyllde 1 månad precis så hade alla passerat 3 kilos gränsen. Kurvorna pekar spikrakt uppåt och det känns bra! =)

Annars handlar det om det vanliga..., äta, sova, städa, tvätta m.m m.m. Men jag och Mattias tycker att det går väldigt bra. Jag hade nog målat upp en lite mer hektisk bild av hur det skulle kunna vara att bli trilling förälder. Vi har det väldigt bra med våra små troll och njuter av att vara ehmma tillsammans.

Idag skall vi åka på första familje utflykten. Det bär avv till Stöcksjö för att fira barnens farfar som fyller år, tråkigt bara att det är så nedrans kallt ute.

Jag avslutar med några bilder och önskar er en trevlig söndag! =)

 Lova och Oliver! =)     Rasmus! =)

 

Och igen, TACK för alla gratulationer!

P.s..För er som är sugna, kolla VK imorgon! =))

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Ja det var ju en hög med blöjor! Ni förtjänar ju nästan att bli sponsrade av libero ellernåt, skicka iväg ett mail och tigg lite grejer ;)

Postat av: Anonym

Du ger en sån lugn åt oss blivande trillingföräldrar, och TACK för dina tips om var man kan vända sig om tips och råd! Barnen ser såå harmoniska och söta ut ;)

Kram På Er

2010-02-21 @ 13:39:14
Postat av: Tessah

ååå vad jag är sugen på komma enr och hälsa på :) Dom är ju sååå söta :P



kram!

2010-02-21 @ 16:19:17
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Bloggade lite om er ;)

2010-02-22 @ 10:21:23
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: sotarlena

GRATTIS till era små unika barn. Har följt dej ett tag under graviditeten ( vi gick folkhög tillsammans). Hoppas det kommer att gå bra för Er det är ett enormt jobb med 3 små barn. Må dom vara snälla med Er.

2010-02-22 @ 12:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback