Giv mig styrka!

Giv mig kraft o mod!
Barnen har varit lösa i magen de senaste tre dagarna och jag har bytt en uppsjö av bajsblöjor. Det känns ibland som att jag inte räcker till. Det är så mycket jobb med att rodda trillingarna så den övriga tiden är man helt slut. Även om man ibland känner sig pigg så är det ju knappast nyttigheter som man har lust med då. Räcker inte till för barnen men inte heller för mig själv. Det är skitigt hemma och man håller ytan någorlunda ren för att det ska kännas okej. Det är så mycket som jag vill göra men orken och tidsbristen säger sitt. Men det är ju så här det är att vara småbarnsförälder, det är underbart men ack så krävande. Ibland tänker jag på hur det var förr då alla tog hand om varann mer och alla inte hade så oerhört mycket att göra och så extremt många måsten.
Sen är man ju så fruktansvärt dålig på att be om hjälp, men det ska jag försöka bli bättre på innan det går för långt.
Alla får falla men det gäller att ta sig upp igen.
Och sen finns det ju mer i livet än bebisar, men inte just nu dock. =)

Lite tråkigt med inlägg i dyster melodi, men jag har ju flödat med positivitet tidigare och det är så här jag känner just nu. =)

Bryt ihop o kom igen!

Kommentarer
Postat av: Jela - Mamma till en prins

Förstår dig verkligen, men tycker du är extremt duktig som endå klarar att ha tre småttingar. Vad vackra dom är alla tre!



Keep up the good work :)

Kramar

Postat av: Tessah

Klart man måste få skriva av sig lite annat än bara positiva saker.



Du är en UNDERBAR mamma :)

Att du klagar på lite bajs blöjor dör nog ingen av ;)

Hade jag bott närmre hade jag kommit och hjälp :P



kraaaaaaaaaaam!!!!

2010-11-01 @ 22:13:48
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Studentmamman

Livet som småbarnsförälder är oftast krävande (säger jag som bara har en vilding att ta hand om) och jag hoppas att du snart hittar din styrka igen. Försök att ignorera smutsen och alla andra måste. Städa får man ägna sig åt när de flyttat hemifrån ;-)

2010-11-03 @ 14:00:14
URL: http://www.studentmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback