Påskis! =))

Eller som så många andra bloggare skriver under denna helg "Eggande inlägg!" , men för mig blir det ju då äggande med betoning på kvinnans fortplantningsorgan! =)))
Jag har ju påbörjat min behandling med Puregon, alltså jag injicerar mig själv med hormoner som skall göra att jag förhoppningsvis får ägglossning. Att sticka en spruta i sin egen kropp är inte kul, punkt!!!!
Med ångest i bröstet, hjärtat som bultar i 320 och handsvett som skulle räcka för att göra en öken blöt så skall man alltså lugnt och metodiskt sticka in sprutan i magen, spruta in vätskan,v ä n t a i 5 sekunder och dra ut!!!
För somliga kan detta tyckas vara en fis i rymden, men jag som dessutom har en livstid av sprutskräck bakom mig tycker att detta är extremt ansträngande....men jag har vunnit över mig själv och lyckats, jag är såååå stolt! Med tårar som sprutar och svordomar som haglar så sticker jag mig numera i fläsket varje dag med glädje! =))) Hi, hi!

Mitt mål hägrar, min längtan efter en liten har knappast minskat. Men min långa period av misslyckanden med Pergotime gör att det är svårt att hoppas för mycket...svårt att tro att det ska funka....självklart kommer stunder av tvivel. Ska jag någonsin få uppleva en graviditet och ett barn??

Men innerst inne är mitt eget svar på den frågan JA, jag känner på mig att det är min tur snart. =)))

 en längtan som just nu har ett obestämt slut, men jag känner att tiden snart ebbat ut,
att du snart sover och gror djupt inom mig
och att jag redan vet hur mycket jag älskar dig,
 av hela mitt hjärta välkomnar jag dig,
åh sötaste skrotunge kom nu till mig! 

Påskis, påskis, helgen har ju bjudit på ett väldans tråkigt väder, men det har inte gjort så mycket. Vi har haft det så lugnt och skönt jag och maken. =)) Mysigt, mysigt och lite mera mysigt! =))

På påsksöndagen så var vi på dop, det var systersonen Emanuel som skulle döpas. Så tidigt på morgonen så begav vi oss till Örträsk och det var en himlans trevlig dag och där sken oxå solen!! =))

     

Helgen avslutades med att Therese och Gabriel kom på besök, och det var härligt. Promenader och en massa bus också har vi suttit i solen och pimplat kaffe och snackat strunt, bättre än så blir det inte.
Påsken 2009, over and out! =))

Kommentarer
Postat av: Tessah

Ååååh gumman! Du ska se det snart är eran tur! Jag känner det på mig också!!!

Jag håller alla tummar och tår och tänker på er nu varendaste dag ska du veta!!!

Postat av: Sillan igen!!

Tack för att du gjorde tårtorna. Vilken fin dag vi fick. Heja, heja syrran! Du är duktig som tar sprutorna varje kväll. Kramar

2009-04-14 @ 07:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback