Tiden går...

Känns som att det var evigheter sen jag bloggade. Nu när inläggen har blivit mer frekventa så känns det väl så. Nåja, det har hänt en del och som sagt tiden går. Barnen har blivit dryga 3 månader och varit på sin första vaccination i samband med 3 månaders kollen. Allt gick så bra. Lova och Rasmus är jätte lika i storleken, det skiljer bara några gram och millimetrar dom emellan, väger ca 4800 g och är dryga 56 långa. Oliver han är lite större och vägde just så pass 5000 g och han var också dryga 56 lång. =)) Dom växer så fort mina små! =) Sprutorna var inte så farliga, det blev lite grinigt men gick snabbt över. Det blev nästan inga reaktioner efteråt heller, bara Lova som hade ont och fick ta en alvedon. Det är bara viktigt att jag inte för över min sprutskräck på barnen, men jag tror att jag höll mig ganska lugn. =)

                    
                                                         Oliver o Lova!

                    
                                                           Rasmus!

Tidigare var vi ju förkylda, det verkade som att Lova skulle klara sig men hon åkte på lite feber i mitten på veckan även hon. Nu är vi iaf så gott som friska allihopa, bara lite små krax kvar.
Vi har även gjort premiär och varit på ICA MAXI hela högen. Det blev två kundvagnar för att rymma barnen och då rymdes lite varor bara. =)) Men det viktigaste vi köpte var en grill!! Så nu har vi hunnit grilla 2 gånger i veckan, och det är ju bara sååååå gott!!! =))

Jag har även inhandlat en lekhage, den är sexkantig och nästan 2 meter i diameter. Den skall monteras upp till hösten då maken börjar jobba så att jag och barnen kan ha det bra tillsammans. Känns viktigt att försöka hitta lösningar som funkar....ska försöka lösa vagnfrågan också.
Promenader har det blivit mycket av, vi går en långpromenad varje dag tillsammans i rask takt för nu ska här börja tränas, hi hi...eller hö hö.

Nätterna har blivit bättre här hemma, barnen har fått in väldigt bra sovrutiner. När vi ska lägga dom så får dom sitt kvällsmål, tar på pyjamas och går upp och lägger sig i sängen. Där säger vi god natt och drar i speldosan som spelar en godnattvisa o så somnar dom. Inte mycket knussler alls. Så vi lägger dom vid 21-tiden och dom vaknar oftast vid 3 och vill ha mat och sen igen vid 6-7 tiden, och då är det ju nästan morgon. =) Det är så skönt att vi har fått det att funka och att barnen är så snälla och duktiga. =))

Och när det gäller att titta på saker och ting så har vi kommit på att svart/vitt och framförallt svart/vitt-randigt är oerhört bra, barnen älskar det. Så fler mobiler från IKEA är på G! =)
Lova älskar Katten Janson, så om någon hittar honom som gosedjur så säg till, hon kan ligga och prata med honom länge! =))

                         

Hinner inte mer nu, barnen ropar och det skall tvättas och ätas middag med mera. Synes! Kram! =)

                        

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!



Kul att du hittade till min bloggsida. Vad kul att du har trillingar!!! Jag är ju själv trilling. Har två bröder som är lika gamla som mig.



Det ser så mysigt ut när du håller trillingarna i famnen. Så kul att du har fått trillingar! Går allt bra?



Jag tyckte jättemycket om att växa upp som en av tre. Vi har hjälpt varandra i skolan, fått stöd och hjälp av varandra i alla lägen och har haft samma kompisar. Allt har varit toppen!!! Vi har väldigt bra kontakt nu också, jag och mina bröder.



Lycka till med dina trillingar!!! Får ni någon hjälp hemma? Mina föräldrar fick hjälp från kommunen då vi var små.



Hör av dig och skriv gärna igen! Maila gärna, vore kul att ha kontakt! Har sparat din bloggsida nu och ska titta in här lite då och då :-)



Ha det så bra! Kram Sara

Postat av: Lizaloop

Ni är duktiga ni!!

Dom växer ju så det knakar, måste ses snart ju...!

Sköt om er, kram!

2010-04-26 @ 10:54:18
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback