Slappat o njutit o mycket att göra! =)

Heeej!! Jag har inte trillat bort från jordens yta, jag har bara haft en del att göra och tagit det lugnt om kvällarna. =) Men det händer grejjer vill jag lova.

Vi har haft en massa främmande och vi har även hunnit med en del utflykter. Maken har varit utlånad som flyttkarl och jag har haft en lyxdag. Här kommer en resumé. =))

Jag har haft besök av Fia o Jessica som var här för att sälja kläder på torget, jag brukar ju hjälpa till o jobba en del, men det blev inte så denna gång. Dom sov här 3 nätter och vi hann umgås en del. Det var så kul att Fia som jag kännt hela mitt liv sen vi var bebisar fick chansen att träffa mina barn.  Sen har jag haft ett kärt återseende av en gammal skolkamrat och det var också väldigt trevligt. Vi har hunnit med en middag hos svärfar och en heldag hos min pappa i Hällnäs. Det var första gången som barnen var och hälsade på hos morfar och det tyckte dom var spännande.
Vi har även haft våra kära vänner Ola o Kajsa över på middag och det är så kul,
för nästa gång vi ses så har dom fått en liten bebis. =))
Maken hjälpte några vänner att flytta i ett par dagar och då passade jag på att göra en premiär-promenad med trillingvagnen, det var kul och gick bra.
 Det var första gången som barnen satt i vagnen och det verkade dom gilla, mycket att titta på. =))



Vi har varit på några turer med trillingvagnen, och man påkallar ju lite uppmärksamhet med denna stora vagn.
En rolig reaktion vi fick från en kvinna i en bil var att hon blev helt exalterad och började applådera,
det var ju lite skoj. Ha, ha! =)))

Jo just, lyxdagen. Jag hade länge planerat att ta en dag bara för mig själv och ordnat så att barnens farmor skulle komma o hjälpa till med barnen. Jag började på förmiddagen med att gå till frissan, härligt med ny färg o frilla. Sen blev det lunch i solen och en shoppingrunda med fru Granström även kallad plastmormor Karin. Sen åkte jag till mitt massageställe Take Care i Holmsund och fick njuta i 3 timmar av en Womens Treatment, tack snälla Monica! =) Kvällen avslutades med vin hos bästa vännen Therese. Vilken underbar dag! Det var såååå härligt att få göra någonting för mig själv och välbehövligt dessutom! =))

Många kvällar har avnjutits på altanen med ett glas rosé i denna härliga sommarvärme.

Barnen då, jo det händer en massa där också. 2 nätter nu så har dom sovit fulla nätter utan nattmål, tjohooo! =)
Vi har länge pratat om hur vi ska lägga upp det för att sluta med nattmålet, och dom små liven måste ha hört oss prata, för utan att något var bestämt så bara händer det. Det började med Rasmus, som dessutom var den som vi trodde vi skulle få mest problem med, han bara sov en natt. Natten efter så hakade Lova på och natt tre så fixade Oliver det också med lite hjälp från sin mamma.
Det har ju bara gått 2 nätter än så länge, men vi har tänkt köra på nu när dom har visat att det går.
Så med lite tuttning och vyssjande kanske vi fixar det. =))
Så härligt att få sova hela nätter!
Dom äter så bra på dagarna också så det bidrar nog till den goda nattsömnen. Dom har ju börjat äta MAT till middag. Så nu ser vår dag ut så här: Frukost ca 2 dl välling, Lunch gröt, Mellis ex, mosad avocado och banan med ett litet rån eller smörgås, Middag ex köttfärsås o makaroner och sen ca 2 dl välling innan dom somnar. Det är så kul att det går så bra! =))



När det gäller gröten till lunch så gör vi havregrynsgröt och blandrar med köpesgröten, dels för ekonomins skull men sen också för att vänja dom med "riktig" gröt. Det är så kul att laga mat till barnen också, vi försöker ju göra det mesta själva. Ikväll gjorde jag lax o potatis med broccoli, vi får se om dom tycker om det.
Det känns som att dom utvecklas i en rasande fart nu. Dom har börjat upptäcka varann mer och mer, pratar o skrattar till varann och det är så kul. Dom är väldigt inne just nu på att känna och klämma på ansikten, det är väldigt roligt.
Då kan man få en hand i munnen! =))


Vi har också tagit in gåstol nummer 2 och det tycker dom är väldigt kul,
spännande att fara runt o upptäcka! =))



jag ta och göra färdigt för ikväll, för imorgon ska jag och 2 utav barnen åka till Lycksele för att hälsa på bästa Jeanette och hennes bebis Valter. Ska bli så kul!! Känner mig lite nervös inför en sån lång utflykt ensam, men det går säkert bra. Hoppas ni har det lika bra som jag!! Kramar! =))


Kommentarer
Postat av: anonym

Kan du inte skriva en lista på hur mycket och vad trillingarna kostar varje månad och hur en vanlig dag ser ut.

2010-08-05 @ 20:01:16
Postat av: Bumsan

Hej Anonym! =) Jag skrev ett inlägg i juni om hur allt har varit och hur det funkar och vad det kostade då, lite har ändrats och jag kanske gör ett nytt sådant inlägg på ett tag. =))

http://bumsis.blogg.se/2010/june/utkast-juni-23-2010.html#comment

Mvh Johanna

2010-08-05 @ 22:42:34
URL: http://bumsis.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Vilka söta små :)



Är det inte svårt att komma fram med den stora vagnen i affärer osv?

2010-08-15 @ 12:39:31
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback