Blandade känslor!

Det var länge sen jag hade ett sånt här långt avbrott på bloggen, men det har varit mycket nu. Jag har slitits mellan hopp och förtvivlan den senaste tiden, näää nu överdriver jag... Men det har hänt en del och jag har känt mig väldigt trött o sliten. I början på förra veckan så hade jag fint besök av Jeanette och hennes söta gosse Valter. Det var helt underbart att få ha dom här i 2 dagar och jag önskar att vi bodde närmare varann. Kom på just i skrivande stund att jag o Nettan firar 10 år av vänskap och jag vet att vi kommer att fortsätta livet ut!
Kram gumman!

Det har varit intensivt att vara hemma med barnen själv, det känns som att jag jobbar 12 timmars pass varenda dag. Det är en väldigt dubbel känsla man bär på. Jag älskar mina barn över allt annat och är oerhört tacksam för att jag har fått äran att bli förälder åt dessa tre underbara små. Jag häpnas varje dag av deras nyfikenhet och allt nytt dom hittar på, dom är det vackraste jag vet. Men det är samtidigt väldigt slitsamt och uttömmande. Några av er förstår säkert hur jag menar. =))
Jag och maken har inte heller haft en enda stund tillsammans bara vi sen kidsen kom, och det måste det bli en ändring på. Vi ska vårda oss och jag saknar våra stunder tillsammans.

Vi fick dessutom besked i förra veckan att vi kommer att förlora jobben i början på nästa år. Vi jobbar ju på samma ställe vilket är en stor nackdel i detta nu. Men jag tror att vi kommer att gå en ljusare framtid till mötes, men det kommer utan tvekan att bli riktigt tufft ett tag. Även om jag känner mig positiv så var det kanske inte riktigt vad som behövdes just nu. Dessutom är det lite surt att jag inte får vara med att förhandla på jobbet i detta läge, jag älskar att förhandla, och har ju suttit med så mycket de senaste åren och fajtats för att få behålla fabriken. Men nu har de större makterna sagt sitt så det är bara att acceptera. =(

Nu har jag inte tid längre, behöver sova för att orka med morgondagen. =)
Ska försöka återkomma fort! =))

Lite bilder kan ju aldrig skada. =) Ha det gott! Tjing!


Kommentarer
Postat av: sandra

Tycker att du är helt fantastisk som klarar av att ha 3 små godingar hemma på fulltid. Jag blev mamma i juni till en goding och kan tycka att de känns tungt ibland och att tiden inte räcker till.Beundrar verkligen dig! Och hoppas det löser sig med jobb för er.

2010-10-01 @ 09:25:39
Postat av: Bumsan/Johanna

Sandra: Tack snälla! sköt om dig! =))

Postat av: linneaa

Efter regn kommer solsken

2010-10-01 @ 22:12:30
Postat av: Parisa

Det var ett tag sen jag skrev till dig... Den 12 Juli föddes mina 3 enäggsflickor och nu snart 3 månader senare är det fortfarande omtumlande, flickorna har fått kolik alla 3. Så jag förstår och känner när du beskriver att man har blandade känslor. Vi sover 3 timmar på hela dygnet....

DU är fortfarande en inspirationskälla för oss trillingmammor, så fortsätt kämpa!



Massa Kramar från en väldigt trött mamma till 4 flickor ;)

2010-10-02 @ 21:21:55
Postat av: Matilda

har tänkt mycket på er och blev som orolig över att bloggandet dog av lite, men johanna du är en riktig fighter!!



sköt om er. kram

2010-10-02 @ 22:28:26
Postat av: Sandra

Hej!

Ja, det är en hel del att gör ibland. men du har så bra inställning till allt detta som har med dina gullungar att göra så du kommer att klara dig fin fint. Och tycker verkligen att ni två förkänra en dag själva. :)

Kramar



Till Parisa: så grattis till dina små. Tråkigt att höra att de har fått kolik. Önskar er lycka till.

2010-10-04 @ 20:42:22
URL: http://www.heltvanligmorsa.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Tills döden skiljer oss åt gumman! ;-) Men har det verkligen gått 10 är, det kan ju inte stämma ;P så gammal har jag inte blivit, hi hi.

Puss på stjärten.

2010-10-05 @ 09:14:54
Postat av: Josefin

Vad tråkigt med era jobb. Hoppas ni snabbt får tag i nya minst lika bra jobb. Vi jobbar också på samma ställe, men risken att bli av med jobben är i princip obefintlig på ICA i och med personalomsättningen och att vi varit där så pass länge förhållandevis.

2010-10-17 @ 23:55:10
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback