Mammaarbete...

Istf mammaledighet så sägs det att det ska heta mammaarbete. Det stämmer ju ganska bra. =)  Idag har jag agerat både mamma o fru på bästa sätt. Maken vilade en sväng innan han skulle åka o jobba, så då passade jag på att laga mat. Det blev en stor laddning korvstroganoff till dom vuxna och hemmagjord mannafrutti till de små som mellis. Barnen sov alla 3 ca 2 tim och 15 minuter nu på dagen, det är lite ovanligt att alla sover lika länge. När dom vaknade var dom på strålande humör och åt upp all mannafrutti, det var gjort på 2 portioner gröt. Bra jobbat! =)) Så nu är dom belåtna och gåstolsmaffian är i full rullning. =)

Till middag ska dom få fiskbullar som deras farmor har gjort, till det serveras potatis och grönsakspuré. Dom fick det igår också och tyckte att det var supergott! Både rengrytan och fiskbullarna från farmor var väldigt populärt hos barnen, det är riktigt roligt när man ser att dom tycker om maten. =))

Jag känner mer och mer att jag kommer att vara ganska låst i höst och vinter. Vi är som sagt väldigt beroende av våra rutiner och att allt funkar, och här hemma finns ju alla resurser. Men det är så kul att vara med barnen om än väldigt intensivt, jag längtar tills vi kan göra mer saker tillsammans, rita, leka o sjunga. =))

Nu i veckan när maken jobbar eftermiddag så blir det mammamys efter att barnen har lagt sig.
Idol, tända ljus o massa mys! =))

Hoppas ni får en trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jobbar pappan till barnen med?

2010-09-14 @ 16:59:18
Postat av: Bumsan/Johanna

Hej Anonym!

Både jag och pappan jobbar på Armstrong, ett företag som tillverkar plastgolv. =))

Postat av: Linda

Hej! De är så otroligt söta. Jag blir fascinerad över hur olika de är till utseendet. Väldigt unika, måste vara helt underbart roligt att se deras individuella olikheter under uppväxten.

2010-09-15 @ 18:33:24
URL: http://vintersagas.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Det måste vara jobbigt stundom men ändå helt underbart att ha tre småpluttar! :) Önskar er en skön höst!

2010-09-16 @ 21:46:46
URL: http://www.homepartystore.se
Postat av: Louice

Vilka små sötnosar =) Dem är otroligt söta, men så olika.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

Kram

2010-10-02 @ 01:23:19
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback