Pepp, Pepp, Pepp!

3 saker vill jag skriva om ikväll.

1.
Jag har nu varit ensam med barnen i 3 dagar och kan börja föreställa mig hur det kommer att vara. Det kommer att vara intensivt, underbart, påfrestande, kärleksfullt, uttömmande och upplyftande och mer därtill. Jag behöver nog en tid på mig för att hitta lösningar och knep på hur man klarar saker o ting ensam med barnen. Jag kommer att behöva mod, tålamod och eventuellt hjälp så att vi kan ta oss ut tillsammans jag och barnen för att hitta på saker. Jag känner att vi är lite fängslade här hemma och jag önskar att många snälla människor vill komma och förgylla vår vardag ibland.
Men det känns bra! Det kommer utan tvekan att komma tuffa dagar,
det är bara att bryta ihop och komma igen! =))

2.
Jag är less på att se gravid ut! Jag gick ju bara upp 18 kilo under graviditeten, vilket inte är så mycket, så jag har inte så jätte många extra kilon att bli av med. Men jag har en mage...jag ser lätt ut att vara i sjunde månaden. Jag har inte engagerat mig så mycket i träning, det har varit så mysigt att vara hela familjen tillsammans och bara ha det gott....äta gott. =) Men nu får det vara nog! Jag har tänkt börja träna och ta tag i mig själv, pepp, pepp, pepp!!! Andra delar av min kropp är deformerad oxå, jag kan inte ha vissa skor, jag får inte på mig vigsel ringarna m.m Ändring ska det bli! =))

3.
Minnen.
Nu när jag själv har fått barn, så har jag upptäckt en sak. Jag har inga minnen som inkluderar mamma från när jag var liten. Jag förlorade ju henne när jag var 13 och hon blev sjuk i cancer när jag var 8, så det får man ju som tänka på. Men ändå, det sårar mig. Jag har massor av minnen tillsammans med pappa, fiske, bilrally, skidåkning, lek med hundarna, bullbak m.m Men bara ett minne med mamma, när jag skulle handla min första tröja för egna pengar. =) Det är viktigt att uppleva saker tillsammans, att vara närvarande. Mamma har ju funnits i mitt liv i 13 år, och var ju där hela tiden. Hon gav mig trygghet och kärlek, det vet jag, men i nuläget så hade det varit trevligt med minnen. För det är allt jag har kvar förutom dom bitar av henne som återspeglas i mig. Jag vill göra saker tillsammans med mina barn och jag vill vara närvarande, det är något jag kommer att jobba på.

Nu ska jag gå o sova, för jag har eventuellt en son som vill kliva upp i ottan. =) Bara att vara redo. =)

Kramas mera!


Ser ni pojkarna bland allt mys? =))


Lova i en liten myskoja! =))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback