Julen, trillingsnack och utmaningar!

Det finns mycket som jag skulle kunna berätta och prata om just nu känns det som. Jag tar det lite punktvis....i alla fall delar av det så att det inte blir så rörigt.

Julen:
Vi har haft en härlig julhelg tillsammans med familj och släkt. Tomtar, granar, klappar, mat och kärlek.
Duster med barnen som inte riktigt har legat på de normala rutinerna...., och lite mera kärlek! =))
 När tomten kom på julafton så var det skräckblandad förtjusning, men klapparna togs emot med spänning.
Tack tack Tonne! =))


Lova klär granen!


Rasmus klär granen!


Oliver betraktar sin vackra skapelse!


Sovmorgon:
Jullovet verkar ta ut sin rätt och med säkerhet den fullspäckade hösten oxå, igår sov barnen till kl 08.00!!?? Och i morse till 07.30.....wohooooo!! Det är helt fantastiskt, vilken skillnad från det vanliga halv sex-sex. Mamman är otroligt nöjd! =))


Att pussas under misteln, tycker Oliver betyder att man ska pussa misteln! =)

Trillingsnack:
Det pratas ju en himla massa här hemma nu för tiden...
Ova, Bova = Lova.
Ollä = Oliver.
Lallå (enligt Lova och Oliver) Tattå (enligt Rasmus) = Rasmus.
Äcka hej pappa = Jag älskar dig pappa.
Acka hej = Lilla snigel, akta dig.
Acka biiiiiiiiiiien = Akta bilen. ( Upprepas gärna ca 25 ggr på väg hem från dagis. )
Gack = Mjölk.
Gacka = Macka.
Tonne = Tomte.
Poss = Puss.
Gam = Kram.
It goes on and on..... =)))
Det är ju fantastiskt roligt att kunna börja konversera med dom små liven. =)


En lek som hittades på i morse och när mamman drog så var det skoj att åka några varv i huset. =)

Utmaningar:
Idag åkte jag och barnen buss till stan själva och med oss hade vi trillingvagnen, 110 cm bred. Jag ringde till lokaltrafiken i morse för att kolla så att det inte skulle vara några problem.
Jag: Hej, jag vill bara höra så att det är ok för mig, mina barn och vår stora vagn att åka in till stan med lokalbuss...?
Lokalbussmänniska: Jag ringer och kollar och återkommer.
Lokalbussmänniska: Nu har jag hört mig för och det går nog kanske.....chauffören kan neka om han anser att ni tar för stor plats.
Jag: Då får vi väl se vad det blir för rubrik i VK om det inte går då!
Lokalbussmänniska: *knäpptyst*
Jag: Skojar bara, men det kan ju hända om det inte skulle funka. Varför ska inte jag och mina barn få åka till stan?
Lokalbussmänniska: Oj, vad du skräms.

Summa sumarum så gick det jättebra och både chaufförer och medresenärer var trevliga och hjälpsamma.
Så vi fick en rolig eftermiddag på stan jag o kidsen där vi även mötte upp en annan trillingfamilj, mycket najs. =))

Mer om utmaningar:
Varje gång när jag gör något nytt med barnen och det känns som en utmaning så tvivlar jag alltid in i sista stund, men det slutar oftast med att jag genomför det tilltänkta. Jag känner mig då modig och glad över att genomföra denna prövning, men ibland när jag är mitt i händelsen så kan jag även tänka.... wtf, är jag helt knäpp som gör detta sjäv med mina 3 små illbattingar. Men illbattingarna är ju till 95% oftast medgörliga och snälla när vi är på upptåg, men jag kan ändå tvivla på min egen förmåga att kunna hantera eventuella situationer som kan uppstå. Carpe Diem säger jag bara! =))

Fina människor:
Måste återigen påtala att det finns kvar otroligt fina människor i vår värld, jag blir lika varm i själen varje gång jag får ett bevis för detta. Idag när vi tog bussen hem från stan så var det en kvinna som jag växlade någraord med och tycktes känna igen, jag hade varit med på en av hennes föreläsningar nu i höst. Som sagt vi växlade några ord och känner inte varandra alls, när kvinnan kliver av bussen så kommer hon fram till mig och ger mig en påse, ta den här du varsågod. Tack...öhhh. ( Jag blev lite chockad och ställd. ) Det var en jättefin egendesignad almanacka för 2012, med tänkvärda ord. Tack, Susanne! =)) Ni kan kika in på hennes sida
här om ni är nyfikna! =))

Nu ska jag kika film och mysa, Gott Nytt på er och jag tror att 2012 kommer att bli ett otroligt fantastiskt år med nya utmaningar och bedrifter! =))


På sina nya pulkor på juldagen,
Rasmus, Oliver och Lova.

Jag älskar dig och dig och dig!!!


Kommentarer
Postat av: lizaloop

Du gör det så bra! Tack för besöket, det var superkul och barnen är så duktiga!

Postat av: Tessah



Håller med liza, gud va bra du gör det gumman.

Mycket stå i då barnen är små kan bara tänka mig när dom är 3 thihi.



kraaaam Önskar er ett toppen nyår!

2011-12-29 @ 12:00:21
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback