Världens underbaraste och vackraste J%"&%#&LA kaos!

Japp, så känner jag just nu ibland.... Samtidigt som jag är så tacksam och lycklig över mina 3 små så känner jag just nu att jag har väldigt lite tålamod och kort stubin. Ena stunden skrattas och pussas det och nästa sekund så skriks det i högan sky, bits och puttas! Jag vet inte riktigt hur jag ska behålla lugnet och klara mig igenom småbarnsåren!?

Men jag hoppas och tror att alla kanske känner så nån gång....
Att det inte bara är jag som är en dålig mamma....

Att aktivera dessa 3 är inte alltid lätt, för om 1 eller 2 vill göra en sak så kan man vara ganska säker på att nummer 3 förstör. Ni kan ju föreställa er 2 st som sitter snällt och bygger duplo och sen kommer 3:an och bara kastar, sparkar, river och slänger klossar överallt.....kaos.
Att dessa 3 underbara varelser har helt olika personligheter blir som sagt bara tydligare och tydligare. Häftigt, spännande, skrämmande och alldeles, alldeles underbart.....är det så det är att vara småbarnsförälder. =))

Jag känner också en liten plikt att inte klaga så mkt och vara lite extra tacksam eftersom att vi kämpade så för att få dessa små. Men jag måste också få skrika rätt ut ibland.....gaaaaahhh!!!

Här kommer lite badbilder på mina älsklingar i en glad miljö med massa skum! =))







En sak som jag har ägnat lite tid åt på sistone är att verkligen börja ta mig tid för att planera in det lilla extra i livet. Ikväll ska jag tex bada, färga håret, lyssna på musik och bara njuta för mig själv. Jag har också återupptäckt hur mycket jag tycker om att skapa, så jag funderar på en liten kurs kanske... Jag bjöd också min kära make på en date i lördags, med vin, gotta och tända ljus! =))



Vi har även hunnit julpynta lite och till helgen blir det nog julmarknad på Forslunda och julgransjakt! =))

Nu blev det mycket om mycket i detta inlägg, men kort o gott!
LIFE IS LIFE! =)

Slänger in en liten bild på barnen tillsammans med deras farbror Oscar som avslutning! =)) Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Malin L

Haha =)



jag tror alla föräldrar känner så =)

Fast håller med dig att det känns som att man inte "får/har rätt" att klaga lika mycket om man kämpat mycket... Men nog måste man väl ibland få vara mänsklig =)



Julhälsningar från norr =) Malin =)

2011-12-05 @ 22:19:05
Postat av: lizaloop

Du är så jäkla duktig och bra, sådetså!!

Postat av: Clara

Trilligar,

vad härligt!

Själv så har jag en tvillingsyster.

2011-12-21 @ 17:31:45
URL: http://tusenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback