Underbara dagar!

...som rusar fram i en hiskelig fart, är vad vi upplever just nu. I morse fick jag sova till 06.00, wohoooo, kan inte minnas när det hände sist. =)) Barnen är glada, härliga o fulla av upptåg. Klart att det grinas o tjivas en del, men det glada o positiva är övervägande och sååå underbart. =))

Helger har passerat. Påsken firade vi delvis hos barnens farmor och det var bara mysigt. Varmt väder o god mat, härliga utedagar. Så här såg det ut för ett år sedan.



Det var massor med snö och skotern stod framme. Barnen var så små o hade sina nalleoveraller. =))



Påsken var ju väldigt tidig i fjol, men den var ju ganska tidig i år också. Nu var det strålande väder, ingen snö och vi var ute hela dagar, grillade lunch i grillkojan o hade det mysigt!

              

               

Det är så kul att se barnen upptäcka världen. =)

Valborg firade vi i Hörnefors med goda vänner, åt god mat och hade trevligt.
Glömde tyvärr kameran hemma, så inga bilder blev det.

Jag har ju glömt skriva om barnens nya sovrutiner. Dom vaknar numera mellan 5 o 6 på morgonen och sen sover de 1-2 timmar mellan kl 9 o 11, efter det är dom vakna till läggning kl 19. Det funkar bra och har resulterat i hel nattsömn vilket jag uppskattar enormt mycket. Får ju se om det håller i sig... =))

Vi har även fått dagisplats till hösten. Barnen kommer att hamna på en slussavdelning där dom kommer att vara i ett år och sen får vi plats på den "riktiga" förskolan, detta pga för mycket barn o för lite förskolor. Jag var o hälsade på i förra veckan på avdelningen Tassen och det kändes riktigt bra. En kul grej är att det jobbar 2 män och en kvinna där vilket jag tycker är positivt, inte ofta man stöter på det i barnomsorgen.

Ser ut att bli en vacker dag idag, vi går nog ut i lekparken o umgås med dagmammorna o deras barn efter lunch, det är väldigt kul både för mig och barnen. =))

Ha det gott! Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback